Zapečená quinoa s hráškem a zakysanou smetanou (od 9 měsíců)

Ač řazena mezi obilniny, obilninou není. Tato malá „háďátka“ jsou přirozeně bezlepková, bohatá na vlákninu a bílkoviny a vhodná pro děti všeho věku. Jako bonus navíc příjemná oříšková chuť. To je quinoa.

Na 1 malou zapékací misku (cca 2 – 3 porce):

  • 120g quinoy (je to zrhuba 1 malý kávový šálek)
  • 2 kávové šálky vývaru (nebo vody)
  • 2 vejce
  • 100g zakysané smetany
  • 2 hrsti strouhaného sýra (od roku - použila jsem Grana Padano, doporučila bych klidně i nějaký výraznější)
  • 2 hrsti hrášku
  • stroužek česneku
  • sůl dle chuti 

Nejprve je potřeba uvařit si quinou. Vaří se v poměru 1:2, tzn. dvojnásobné množství vody oproti množství semínek. Jeden šálek tedy zalijte dvěma šálky vody (pro intenzivnější chuť můžete použít vývar) a vařte přibližně 15 minut. Že už je hotová poznáte podle toho, že okolí jakoby zprůhlední a bude vypadat jako malé očičko. Po uvaření nechte quinou trošku vychladnout a poté smíchejte se zakysanou smetanou, rozšlehaným vejcem, nastrouhaným sýrem, utřeným česnekem, hráškem a dosolte podle chuti. Naplňte zapékací misku a pečte přibližně 25minut na 180°C, dokud povrch nezezlátne.

Pozn. Quinoa má sice příjemnou, ale docela výraznou chuť, která trošku přebije chutě ostatní. Proto kdo má rád, doporučila bych trošku více přitlačit na chuti ostatních surovin, aby více vynikly. 

Dětská specifika:

Dětem do roka z tohoto receptu doporučuji vynechat tvrdý sýr, který bývá slaný a obsahuje přílis bílkovin. Jídlo bude pro malé děti chutné i bez něj.
Problémy může způsobit i česnek, který je hůře stravitelný a chuťově výrazný.
Samozřejmostí je také nesolit a nekořenit, pokud vaříte pro dítě mladší jednoho roku.

do 1 rokuhlavní jídlahrášekquinoa

9 komentáře - “Zapečená quinoa s hráškem a zakysanou smetanou (od 9 měsíců)”

    1. To Lenko bohužel nemám vyzkoušeno, ale osobně bych asi nemrazila. Zaprvé již jednou mražený hrášek (pokud jste tedy použila mražený), pak i zakysaná smetana, vejce.. Nevím co by to udělalo jak po stránce obsahové, tak i konzistenční. Ale pokud se to rozhodnete risknout, dejte mi vědět 😉 Díky za zprávu i pochvalu 🙂 B.

  1. Dobry den, Vase jidla jsou vyborna, dekuji moc za ne! 🙂 Na tu quinou nemam formicky, tak chci delat v klasicke zapekaci mise pro nas vsechny, muzu se prosim zeptat, kolik toho v tomto pripade, jak pomerove? Dekuji moc!

    1. Katko, to se takto strašně špatně radí, nemám to mimo misky vyzkoušeno. Samozřejmě to můžete zapéct v čemkoliv, jen Vám nedokážu dost dobře připodobnit velikost. Jedna tato mistička je jedna průměrná dospělá porce, takže tedy pokud máte zapékací misku, která Vám obvykle vystačí 4 dospělé porce (třeba když děláte nákyp nebo zapečené těstoviny), tak udělejte dvojnásobné množství tohoto receptu 🙂 Jinak moc díky za pochvalu 🙂 B.

          1. Dobry den, mne i 2lete dcerce moc chutnalo! Moc dekuji! 🙂 Manzel rikal, ze dobry, ale se slaninou by to pry bylo lepsi :o))) Ti chlapi no… 🙂

          2. Tak to se do příště dá ke spokojenosti tatínka i trošku pořešit 😉 Díky za zprávu i pochvalu, mám velkou radost 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *