Hummus z červené čočky (od 2 – 3 let)

Měla jsem chuť na hummus už hrozně dlouho, ale pořád na něj nebyl čas a zůstával jen „ve frontě“. A pak po mně Lenka z Prosím spinkej chtěla na křest svojí nové knížky nějakou pomazánku z červené čočky. A tak jsem si řekla, že když se může dělat hummus z cizrny, proč by to nešlo z červené čočky? Jde to a ba co víc, je výborný! 🙂

Ingredience:

  • 100 g červené čočky
  • 50 g sezamového semínka
  • 25 ml panenského oleje
  • 1 - 2 stroužky česneku
  • šťáva z cca 1/2 citronu
  • sůl dle chuti

Kdo hummus zná, pravděpodobně ví, že při jeho výrobě se využívá pasta tahini. Nejde o nic jiného než o pastu ze semínek sezamu s troškou oleje a soli. Tahini koupíte i ve sladké variantě jako skvělou pomazánku na pečivo. Protože ale semínka ráda poměrně rychle žluknou, nemívám jí nikdy příliš velkou zásobu, a tak jsem si v tomto receptu poradila následovně.

Čočku zalijte vroucí vodou a dle návodu na obalu uvařte do změknutí. Poté odstavte, slijte přebytečnou vodu a nechte vychladnout. Pánev nasucho rozehřejte a dozlatova v ní opražte sezamová semínka. Čím tmavší barva, tím intenzivnější chuť, ale také samozřejmě vyšší riziko přepálení. Na spálení si dejte určitě pozor, semínka se praží poměrně rychle.

Uvařenou a slitou čočku, opražená semínka, olej a oloupaný česnek umístěte do mixeru (používám ten na smoothie). Zakápněte citronovou šťávou, ochuťte solí a rozmixujte na úplně hladké pyré. V případě potřeby nechte pomazánku vychladit před podáváním.

Ideální servírování je s chlebovou plackou, která se trhá a v humusu namáčí. Chutnat vám určitě bude ale i ve více české podobě jako pomazánka na chlebu.

Dětská specifika:

Hummus vzhledem k přítomnosti vyššího množství semínek zařazuju do kategorie od 2 - 3 let. Jsou zde ale zcela rozmělněná, takže u dětí bez dispozice k alergiím a složitému trávení si umím její podání představit i daleko dříve.
Je navíc vhodný i pro alergiky kravské mléko, je to totiž jedna z mála pomazánek, která žádný mléčný produkt neobsahuje.
Panenský olej společně se semínky dodají pomazánce zdravé tuky, které obzvláště děti potřebují pro rozvoj mozku. Druh oleje, který použijete, nechám zcela na vás. Já z nutričních důvodů používám olej řepkový, do tohoto receptu se nejčastěji dává olivový. Pro ty, kdo mají rádi intenzivní chuť sezamu, můžu doporučit olej sezamový.

bezlepkovébezmléčnéluštěninyod 3 letpomazánkysvačiny

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *